To be – or NOT to be?

Ser jeg streng ut? Observant kanskje? På et tidspunkt hadde jeg ca 1000 ‘følgere’, men en respons på 25-30 på nye publiseringer!  Det  kan jo umulig stemme? Hvis dette er korrekt, så må jeg være den verste fotografen i historien?  Så jeg satte meg fore å gå i dybden:
Heldigvis hadde jeg ikke slettet mailene som meldte om ‘likes’ på flere måneder, og statistikken viste et relativt jevnt trafikkvolum på 5000 pr måned.

Do I look fierce? ‘Observant’, perhaps? Some time ago I had approximately 1000 ‘followers’, but – with a total respons of 25-30 on newly published posts. There is no way this adds up?!  If this is correct, I must be the worst amateur photographer in history?!
So I decided to investigate in depth:
Fortunately I had not deleted any incoming mail traffic for the last months, and my statistics reported en even traffic volume of 5000 pr month.

Jeg greide å arbeide meg tilbake 45 dager før min liste fysisk begynte å bli ‘full’. Da hadde jeg altså gått igjennom de siste 7000 responsene! Og de beviste at den berømte 80/20-regelen fortsatt er gyldig. Totalt 204 profiler hadde vært på banen. De øvrige 796 hvilte fortsatt i taushet!  Av de 204 ‘aktive’ profilene var det 34 som hadde respondert m er enn 15 ganger gjennom de siste 45 dager, men hele 107 profiler hadde kun respondert 1-2 ganger i løpet av 45 dager.

I managed to work backwards a full 45 day period before my papers started to fill up.
By then I had checked through 7000 responses! And I had proved that the old 80/20-rule still holds true!  During this 45 day period a total of 204 different profiles had visited the blog. The remaining 796 profiles were nowhere to be seen nor heard from!
Of these 204 ‘active’ profiles a total of 34 had responded more than 15 times throughout the period (which corresponds with my actual experience), whereas a total of 107 profiles (52,5%) had responded only 1-2 times during the full 45 day period.

Noen vil ha lagt merke til at det idag kun er litt over 840 ‘følgere’ til min blogg? Det er fordi jeg har slettet ca 150  som jeg ikke har hverken sett eller hørt noe ifra siden de en gang registrerte seg! Der med får jeg mer tid for de andre som faktisk er her fra tid til annen. Det rare er jo at jeg ikke merker særlige endringer i trafikkvolum med eller uten disse 150?  Så kan hende kan jeg med fordel gjenta eksperimentet?

Some will have noticed that today there is only 840 registered ‘followers’ to my blog?
That’s because I’ve deleted something like 150 profiles, of which I haven’t seen nor heard anything since registry. This will give me more time for those that are really here from time to time.  A funny thing is that I can’t register any significant changes in traffic volume with or without these 150 profiles? So perhaps I ought to repeat this little experiment of mine?

Paradokset er jo at dette IKKE er noen form for kritikk av dere som leser dette. Dere er jo her! Men – dere er alle bloggere på et eller annet forum, og antagelig opplever dere – bevisst eller ubevisst – noe av det samme? At man svever i den tro at man når ut til 1000 når man i realiteten når et par hundre?!  Og da melder spørsmålet seg: Hva gjør jeg egentlig her?
Og ‘ja’ jeg har begynt å sjekke bakgrunnen til dem som registrerer seg.
Alt for mange har en helt annen agenda enn ‘å se på bilder av vakker natur’!

The paradox is, of course, that these words are no criticism at all directed towards you that are actually reading this. You’re here, right?! But – you’re all bloggers at some forum or other, and presumably you are experiencing – consciously or unconsciously – something of the same thing?  Thinking that you are reaching a thousand people when the reality of the thing is that you’re perhaps reaching a couple of hundreds?
And I can’t help contemplating one last big question:  What am I actually doing here?
And ‘yes’, today I’m checking into the bacground of people that sign up. All to many has a different agenda but seeing beautiful pictures from Norwegian nature!
(Compliments of SRB)

Please return me to INDEX for a new destination

 

About Seenorway

'See Norway' vil i fremtid befatte seg med å vise bildereportasjer fra byer, kommuner og tettsteder rundt i Norge. 'See Norway' will take pride in showing you picture reports from communities and settlements throughout Norway. Contact: post@roby.no
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to To be – or NOT to be?

  1. Trini Lind says:

    Jeg tror veldig mange gir “likes” og kommentarer for aa “reklamere” for sin egen blogg. De tenker at hvis jeg gir “likes” og kommentarer til andre faar jeg jo det samme igjen. Jeg opplever mye av det samme som deg. Blir noen ganger litt stressa av det naar jeg faar folk paa bloggen min som direkte ber meg om aa feolge deres blogg (mennesker som jeg aldri har sett paa bloggen foer og som ikke bryr seg om mine poster), altsaa aapent reklamerer for sin blogg paa min blogg, men saann er det bare, heldigvis er det kjempemange super koselige autentiske mennesker som er oppriktig interessert i det jeg holder paa meg, og det gjoer det jo verdt det!🙂🙂

    • Seenorway says:

      Ja, det gjør det, men – jeg er nok litt lei av å ha ‘1000 følgere’ or en responsfaktor på 25.
      Det henger jo ikke på greip?! Så etter at jeg fant ut hvordean jeg kunne redigerte listen på følgere, så har jeg nok blitt litt mer oppmerkom på hvem jeg hører fra og hvem ikke. Og folk jeg ikke har hørt fra på 3 månedert lever farlig hva angår min liste. Hvorfor i all verden skal de f娒sole seg’ på min ‘community grid’ hvis jeg aldri hører noe fra dem? Har f.eks. 3 vietnamesiske URL’s som har registrert seg minst et dusin ganger, men som jeg hiver ut like fort som de kommer!

      • Trini Lind says:

        Hahahaha😀 herlig “fresh” holdning!😀

        • Seenorway says:

          Det morsomme er jo at jeg hadde en lang diskusjon (over år) med WP/Support:
          Mitt standpunkt var jo at når vi blir pålagt ‘redaksjonelt ansvar’ for våre blogger, så måtte vi også få et verktøy til å redigere listen over følgere? Men nei, – det var dessverre helt umulig. Jeg maste i 3 år, men svaret var fortsatt ‘ikke mulig’, men så ved et rent tilfelle oppdaget jeg ‘nøkkelen’, og nå er det mange som lever farlig!

  2. modaallamoda says:

    Esattamente : essere o non essere….. a tratti sembra un gatto a tratti sembra un leone……

Leave a Reply

