In the sky above –

For ikke så lenge siden besøket jeg Notodden!
Og selvsagt ble det noen bilder . . .

Men det ble også mye arbeid med redigering, teksting osv., så det tar ennå noen dager før dere får den reportasjen, men den kommer.  I mellomtiden kan jeg fortelle dere at det på Notodden er en egen kortbaneflyplass og – et miljø for seilflyging!
OLYMPUS DIGITAL CAMERANot long ago I visited the city of Notodden! And, of course, I got you some pictures . . .
But – I also got myself a lot of work editing, texting a.s.o., so I still need a few days before I can show yuou these pictures. In the meantime I can tell you that the city of Notodden has a ‘short-runway air strip’ and – its own ‘ aviation glider club’!
(Compliments of SRB )

Please return me to INDEX

About Seenorway

'See Norway' vil i fremtid befatte seg med å vise bildereportasjer fra byer, kommuner og tettsteder rundt i Norge. 'See Norway' will take pride in showing you picture reports from communities and settlements throughout Norway. Contact: post@roby.no
This entry was posted in TELEMARK and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to In the sky above –

  1. Lovely I used to live near a gliding club.. and the sky would often be full of gliders circling around

    Have a great rest of the weekend..
    Hugs Sue x

    • Seenorway says:

      Thank you, Sue! The picture has been taken just outside ‘Heddal Stavchurch’, but unfortunately the season hadn’t started and the church was closed. However, I did take a number of exterior shots, which I’ll be showing you shortly.

  2. Mormor says:

    Jepp ,det er god termikk over Notodden og så er det noen som sier at det er “alltid et høl i skyene” over byen. Fint for entusiaster.

    • Seenorway says:

      Nja, jeg vet vel ikke om jeg er helt enig i dette ‘hølet’🙂 for da jeg var i Notodden opplevde jeg jo nesten det motsatte og måtte bevilge meg en ekstratur for å få de bildene jeg ønsket. Men dere har vært flinke med overgang fra ‘industriby’ til et alternativt konsept.

      • Mormor says:

        Nå var vel du under skyene😆 Kan hende det er litt anderledes ovenifra?
        Under arbeid, Svein, fortsatt under arbeid🙂

        • Seenorway says:

          Nja, sky er vel sky enten den sees ovenfra eller undenifra? Men pytt, pytt!
          Jeg har fått mine bilder! Men det skorter nok en del på lokalkunnskapen? Så gjør man så godt man kan (Siden ingen andre gidder å ta i et tak)🙂
          Hadde jeg fått med meg 10% av medlemmene i landets fotoklubber, så hadde denne basen hatt 15 000 bilder for lengst, men det er for mange som går rundt og tror de skal bli rike på bildene sine. Det blir de ikke med en nasjon av mobil-fotografer som heller vil ta sine egne bilder enn å betale for ett.

Leave a Reply

