Above the skies

Det er ugjenkallelig høst. Luften er klar og farger ganske fremtredende, men – det er en skjør tilstand. En liten ekstra frostnatt, eller noen ekstra kraftige regnbyger en mørk natt og vår verden vil dramatisk ha skiftet karakter. Dette er vel på en måte en siste hilsen fra året 2013? 🙂

I’t irrevocably fall! The air is cold and brittle and the colors of nature are prominent, but – they are fragile conditions. An extra night below freezing, or a few hard gusts of wind and rain in a dark night and our world will dramatically have changed in the morning!
So these pictures are in a way a ‘farewell greeting’ from the nature of 2013.
Pictures 2270bPictures 2280bOg all ære til min kjære kone som tok disse bildene for dere🙂 Mens jeg var i behandling tilbake i Oslo. Dalen som ligge fylt med tåke er ca 560 meter dyp!

Honors to my dear wife who took these pictures while I was in treatment back in Oslo
The valley filled with fog is approximately  1500 feet deep!
(Compliments of ASS )

Retur INDEX

About Seenorway

'See Norway' vil i fremtid befatte seg med å vise bildereportasjer fra byer, kommuner og tettsteder rundt i Norge. 'See Norway' will take pride in showing you picture reports from communities and settlements throughout Norway. Contact: post@roby.no
This entry was posted in OPPLAND and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Above the skies

  1. allesistgut says:

    Jeg elsker tåken i dalen. Veldig fascinerende. Ha en kjempefin dag!🙂

  2. Patrizia M. says:

    Tua moglie ha scattato delle foto molto belle!!
    Ciao, Pat

  3. Seenorway says:

    Hva er ikke så fryktelig alvorlig?

    • Mormor says:

      Slikt som man ikke dør av, men med🙂

      • Seenorway says:

        He he, well, min ‘gave’er visst av det sintere slaget. Iht. til vitenskapen på en skala fra 1-10 – en ren 9’er! Men, – det er jo tegn som tyder på at jeg har fått tatt knekken på svineriet, men – jeg kommer nok til å avstå fra de siste 3 behandligene (av 37) for når jeg får strålings/brannskader som ikke gror, så er grensen nådd for mitt vedkommende. Jeg tror ærlig talt ikke de siste 3 behandlingene betyr noe særlig til eller fra.

        • Mormor says:

          Inn i kreftklubben du også?
          nei, det blir som husbond sier, når behandlingen blir verre enn sykdommen, er det på tide å slutte behandlingene.
          Klem🙂

          • Seenorway says:

            Åja, det er visst blitt en sånn ‘gammelmannssykdom’🙂 som alle får på et eller annent tidspunkt?
            Men så er det jo slik at vi alle skal forlate denne kloden på et eller annent tidspunkt og av en eller annen årsak?
            Og siden jeg for lengst har slått statistikken så er det meg egentlig ganske likegyldig mht årsak/tidspunkt. Hva jeg er mer opptatt av er livskvalitet i den tiden som står igjen.
            Vi bestemmer definitivt ikke alt i vår liv. Aller minst når vi skal ut på den største og lengste reisen . . .

            • Mormor says:

              Man får gjøre “resttiden” så flott som mulig, tror jeg.

            • Seenorway says:

              Så ubetinget. Og kan man løfte noen andre samtidig så dess bedre! Vi er alle forskjellige og yngre mennesker vil nok føle at det er ‘end of the world’.
              Det handler vel om ikke å gi opp men heller bruke tiden mer effektivt?

  4. Mormor says:

    Ikke så fryktelig alvorlig, håper jeg.

Leave a Reply

